TEMEL YAŞAM BECERİLERİ

TEMEL YAŞAM BECERİLERİ

Temel Yaşam Becerileri Projesi kapsamında yaptığımız Sürdürülebilir Tarım/Özgün Eser Yazma/Zaman Yönetimi Etkinliklerimiz...

13.03.2025 54

 

SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIM VE BAHÇECİLİK

Öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla uygulamaya konulan, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde yer alan, Yaşam Becerileri projesi kapsamında “Sürdürülebilir Tarım ve Bahçecilik” etkinliği uygulanmıştır. Öğrencilere sürdürülebilir yaşam için gerekli tarım uygulamalarını öğretmek amacıyla yapılan bu etkinlikte tarım ve bahçeciliğin önemi aktarılmış olup sürdürülebilir yaşam ve çevre bilinci kazandırılmıştır.

Etkinlik kapsamında bahçelik işinin sürdürülebilir olduğu, tohumların nasıl elde edildiği ve bir ekili bitkiye nasıl bakılması gerektiği aktarılmıştır. Aynı zamanda bu etkinlik ile öğrenciler kısa vadede saksı hazırlamayı, çiçek ekmeyi, tohum dikmeyi öğrenmişlerdir. Uzun vadede ise sabırlı olmayı, disiplinli olmayı ve özenli olmayı öğreneceklerdir. Bu etkinlik ile öğrenciler toprakla vakit geçirerek ön yargılarını yenmiş, ekilen tohumların fide vermesi ile öğrencilerin bahçeciliğe ve çiçek yetiştiriciliğine olan ilgisi de artmıştır. Evde de devam eden bu süreçte olumlu geri dönüşler alınmıştır.

Bu etkinlikte yer alan okulumuz 5/G sınıfına teşekkür ediyoruz. Yaşam Becerileri Projesi kapsamında yeni etkinlik ve becerilerimiz planlanarak uygulamaya devam edeceğiz.

 

 

 

Özgün Eser Yazma Becerilerini Geliştirme

Öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla uygulamaya konulan, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinde yer alan, Yaşam Becerileri projesi kapsamında “Yaratıcılık ve Girişimcilik” alanında  “Özgün Eser Yazma Becerilerini Geliştirme” etkinliği uygulanmıştır. Öğrencilerin hayal gücünü geliştirip yeni şeyler üretme ve bunları yazıya dökebilme yeteneğini kazandırmak amaçlanmıştır.

 

Etkinlik kapsamında öğrencilere ayrıca, yazı yazarken uyulması gereken kurallar da kazandırılmıştır.

 

Bu etkinlikte yer alan okulumuz 5/E ve 5/I sınıfına teşekkür ediyoruz. Yaşam Becerileri Projesi kapsamında yeni etkinlik ve becerilerimizi planlayarak uygulamaya devam edeceğiz.

 

 

 

Zaman Yönetimi ve Planlama Becerileri Kazanma Projesi

Öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemek amacıyla uygulamaya konulan, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yer alan İletişim ve Sosyal Beceriler kategorisindeki “Zaman Yönetimi ve Planlama” etkinliği uygulanmıştır.  Okulumuzda uygulanan etkinlikte öğrencilere zaman yönetimi ve planlama becerileri kazandırarak kişisel sorumluluklarını etkili bir şekilde yerine getirmeleri amaçlanmıştır. Öğrenciler, günlük veya haftalık planlar belirleyerek zaman çizelgeleri ve saatleri oluşturmuşlardır.

Gerçekleştirdiğimiz proje kapmasında öğrencelerimiz;

- Hedeflerine ulaşmak için nasıl planlama yapacaklarını

 - Günlerini, saatlerini nasıl değerlendireceklerini 

- Planlama yapmanın hayatı nasıl kolaylaştırdığını

 -Planlı ve plansız yaşamları arasında farkları kıyaslamalarını 

 sağlayarak bilinçli bireyler yetiştirme konusunda katkı sağlamış ve öğrencilerimize zamanın önemini kavratmıştır.

 

“Zaman yönetimi ve planlama becerileri” proje kapsamında gerçekleştirdikleri çalışmalar için 5B sınıfı öğrencilerini tebrik ederiz. Bakanlığımızın hazırladığı Yaşam Becerileri Projelerine yeni etkinliklerimiz ile devam edeceğiz.